Analisis Kesalahan Berahasa Tataran Morfologi.
Morfologi adalah cabang linguistik yang
mengidentifikasikan satuan-satuan dasar bahasa sebagai satuan gramatikal
(Kurniati, 2009:25). Kesalahan morfologi disini didasarkan pada kesalahan dalam
pembentukan kata atau kalimat.
No.
|
Kesalahan
|
Pembenaran
|
Keterangan
|
1.
|
Para pamirsa, setuju napa mboten?
|
Para pamirsa, sarujuk napa mboten?
|
Konteks krama
|
2.
|
Sampun jelas menawi mekaten.
|
Sampun cetha menawi mekaten.
|
Konteks krama
|
3.
|
Pamarentah kedah deleng-deleng kahanan
sakmenika
|
Pamarentah kedah mirsani kahanan
sakmenika
|
Konteks krama
|
4.
|
Mahasiswa basa Jawa kedah nguri-nguri budhaya
Jawa.
|
Mahasiswa basa Jawa kedah nguri-uri budhaya Jawa.
|
Kesalahan pengulangan kata
|
5.
|
Ngati-ngati ning dalan, ya?
|
Ngati-ati ning dalan, ya?
|
Kesalahan pengulangan kata
|
6.
|
Adhiku lagi ngotak-atik dolanane.
|
Adhiku lagi ngothak-athik dolanane.
|
Kesalahan pengulangan kata
|
7.
|
Polahe jan ngisin-ngisini tenan!
|
Polahe jan ngisin-isini tenan!
|
Kesalahan pengulangan kata
|
8.
|
Bapak kalih ibu nembe tindak.
|
Bapak kaliyan ibu nembe tindak.
|
Konteks krama
|
9.
|
Ingkang nganakake acara kasebut yaiku…
|
Ingkang nganakake acara kasebut inggih menika…
|
Konteks krama
|
10.
|
Niki tuladhanipun.
|
Menika tuladhanipun.
|
Konteks krama
|
11.
|
Aja ngalang-ngalangi, aku lagi nonton
tipi.
|
Aja ngalang-alangi, aku lagi nonton
tipi.
|
Kesalahan pengulangan kata
|
12.
|
Aku ngrungokake pengajian nganti akhir.
|
Aku ngrungokake pengajian nganti pungkasan.
|
Kesalahan diksi
|
13.
|
Aku wis garap, tapi ora ngerti bener apa ora.
|
Aku wis garap, nanging ora ngerti bener apa ora.
|
Konteks jawa ngoko
|
14.
|
Luwih sae menawi dipungantos dados…
|
Langkung sae menawi dipungantos dados…
|
Konteks krama
|
Dari data diatas terlihat bahwa kesalahan
berbahasa tataran morfologis disebabkan karena terdapat kesalahan diksi,
pengulangan kata yang tidak benar, dan kata yang tidak sesuai dengan konteks unggah-ungguh basa yang sedang
digunakan.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar